English Version // Versão em Português
Using Gurps Dungeon Fantasy 1: Adventures I create Alarfir, a solo dungeon explorer. I needed to make him an all-around guy since he has no group to support him.
Alarfir, Dungeon Explorer [250 points]
Attributes and Secondary Characteristics.
ST 13 [30], DX 13 [60], IQ 11 [20], HT 14 [40], HP 13 [0], Per 11 [0], Will 11 [0], FP 14 [0], Speed 6.00 [-15], Move 6 [0], Basic Lift 34lbs, Thrust 1d, Swing 2d-1, Initiative 7
Carried Weight 89lbs (Medium -2), Dodge 10, Parry 15, Block 13, HT tests 16, Move 3.
Advantages
Absolute Direction [5], Combat Reflexes [15], Extra Fit [15], High Pain Threshold [10], Luck (game time) [15], Trained by a Master [30], Weapon Master (Broadsword) [20].
Disadvantages and Quirks
Gluttony (6) [-10], Obsession (explore dungeons) (6) [-10], Selfless (12) [-5], Truthfulness (6) [-10].
Quirk 1 [-1], Quirk 2 [-1], Quirk 3 [-1], Quirk 4 [-1], Quirk 5 [-1]. All to be defined in play.
Skills
- Combat Skills
Brawling (E) DX+1 [2]-14, Broadsword (A) DX+5 [20]-18, Shield (E) DX+1 [2]-14.
- Survival Skills
First Aid/TL X (E) IQ [1]-11, Hiking (A) HT-1 [1]-13, Navigation/TL X (land) (A) IQ-1 [1]-10, Observation (A) Per [2]-11, Poisons/TL X (H) IQ-2 [1]-9, Survival (Woods) (A) Per [2]-11, Swimming (E) HT [1]-14.
- Dungeoneering Skills
Cartography/TL X (A) IQ-1 [1]-10, Climbing (A) DX-1 [1]-12, Forced Entry (E) DX [1]-13, Lockpicking/TL X (A) IQ [2]-11, Search (A) Per [2]-11, Stealth (A) DX-1 [1]-12, Traps/TL X (A) IQ [2]-11
- Social Skills
Diplomacy (H) IQ-2 [1]-9, Merchant (A) IQ-1 [1]-10.
Equipment
1 point spent on money
Weapon
Cheap Thrusting Broadsword 2d+4 cut / 1d+4 imp $240 3lbs ST 10, Reach 1.
Shield and Armor
Medium Shield DB 2 $60 15lbs, DR/HP 7/40
Pot-Helm, skull, DR 4, $100, 5lbs
Helmet Lamp, 5y beam, 12h/1pint of oil, $100, 2lbs
Light Scale Armor, torso, DR 3, $150, 15lbs
Heavy Leather Sleeves, arms, DR 2, $50, 2lbs
Heavy Leather Leggings, legs, DR 2, $60, 4lbs
Boots, feet, DR 2*, $80, 3lbs
Inside Backpack
Quick-Release Backpack (40lbs) $300, 3lbs; Blanket, $20, 4lbs; Canteen, wood, $10, 3lbs; Compass, $50, 5lbs; Crowbar 3′, $20, 3lbs; First Aid Kit, $50, 2lbs (+1First Aid); Iron Spikes x5, $5, 2,5lbs; Lockpicks, $50, 0,1lbs; Oil, 10 pints, $20, 10lbs; Paper, 20 sheets, $20, 1lb; Personal basics, $5, 1lb; Sack (40lbs), $30, 3lbs; Scribe’s Kit, $50, 2lbs.
Money
Spent $1470, left $30coins
Weight
49lbs (armor, shield, and weapon)
+39,6lbs (backpack)
Total
88,6lbs
The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.
Versão em Português
Usando Gurps Dungeon Fantasy 1: Adventures eu criei Alarfir, um explorador solo de masmorras. Precisei fazê-lo um faz tudo já que ele não tem um grupo para apoia-lo.
Alarfir, Explorador de Masmorras [250 pontos]
Atributos e Características Secundárias.
ST 13 [30], DX 13 [60], IQ 11 [20], HT 14 [40], PV 13 [0], Per 11 [0], Vontade 11 [0], PF 14 [0], Velocidade 6,00 [-15], Deslocamento 6 [0], Carga 17Kg, GdP 1d, GeB 2d-1, Iniciativa 7
Peso Carregado 41,3Kgs (Carga Média -2), Esquiva 10, Aparar 15, Bloqueio 13, Testes de HT 16, Deslocamento 3.
Vantagens
Hipoalgia [10], Mestre de Armas (Espada de Lâmina Larga) [20], Ótima Forma [15], Reflexos em Combate [15], Senso de Direção [5], Sorte (tempo de jogo) [15], Treinado por um Mestre [30].
Desvantagens e Peculiaridades
Gula (6) [-10], Obsessão (Explorar Dungeons) (6) [-10], Altruísmo (12) [-5], Veracidade (6) [-10].
Peculiaridade 1 [-1], Peculiaridade 2 [-1], Peculiaridade 3 [-1], Peculiaridade 4 [-1], Peculiaridade 5 [-1]. Todas serão definidas em jogo.
Perícias
- Perícias de Combate
Briga (F) DX+1 [2]-14, Escudo (F) DX+1 [2]-14, Espada de Lâmina Larga (M) DX+5 [20]-18.
- Perícias de Sobrevivência
Caminhada (M) HT-1 [1]-13, Natação (F) HT [1]-14, Navegação/NT X (solo) (M) IQ-1 [1]-10, Observação (M) Per [2]-11, Primeiros Socorros/NT X (F) IQ [1]-11,Sobrevivência (Florestas) (M) Per [2]-11, Venefício/NT X (D) IQ-2 [1]-9.
- Perícias de Exploração de Masmorras
Armadilhas/NT X (M) IQ [2]-11, Arrombamento/NT X (M) IQ [2]-11, Cartografia/NT X (M) IQ-1 [1]-10, Entrada Forçada (F) DX [1]-13, Escalada (M) DX-1 [1]-12, Furtividade (M) DX-1 [1]-12, Procurar (M) Per [2]-11.
- Perícias Sociais
Comércio (M) IQ-1 [1]-10, Diplomacia (D) IQ-2 [1]-9.
Equipamento
1 ponto gasto em dinheiro
Armas
Espada Larga em GDP, barata 2d+4 corte / 1d+4 perf $240 1,5Kg ST 10, Alc 1.
Escudo e Armadura
Escudo Médio BD 2 $60 7,5Kg, RD/PV 7/40
Celada, crânio, RD 4, $100, 2,5Kg
Lâmpada de Capacete, raio de 5m, 12h/0,5L de óleo, $100, 0,5Kg
Armadura de Escamas Leve, tronco, RD 3, $150, 7,5Kg
Mangas de Couro Reforçado, braços, RD 2, $50, 1Kg
Perneiras de Couro Reforçado, pernas, RD 2, $60, 2Kg
Botas, pés, RD 2*, $80, 1,5Kg
Dentro da Mochila
Mochila de Soltura Rápida (20Kg) $300, 1,5Kg; Básico Pessoal, $5, 0,5Kg; Bússola, $50, 2,5Kg; Cantil, madeira, $10, 1,5Kg; Cobertor, $20, 2Kg; Espigos de Ferro x5, $5, 1,25Kg; Gazuas, $50, 0,05Kg; Kit de Escrivão, $50, 1Kg; Kit de Primeiro Socorros, $50, 1Kg (+1 em Primeiro Socorros); Óleo, 5L, $20, 2,5Kg; Papel, 20 folhas, $20, 0,5Kg; Pé-de-Cabra 1m, $20, 1,5Kg; Sacola (20Kg), $30, 1,5Kg.
Dinheiro
Gasto $1470, Sobra $30 moedas
Peso
24Kg (Arma, Armadura e Escudo)
+17,3 Kg (Mochila)
Total
41,3Kg
O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.
One thought on “Solo Adventuring 002 – Alarfir Dungeon Explorer / Aventurando Solo 002 – Alarfir Explorador de Masmorras”