GURPS · Jogando Solo · Solo Playing

Solo Adventuring 002 – Alarfir Dungeon Explorer / Aventurando Solo 002 – Alarfir Explorador de Masmorras

English Version // Versão em Português

Using Gurps Dungeon Fantasy 1: Adventures I create Alarfir, a solo dungeon explorer. I needed to make him an all-around guy since he has no group to support him.

Alarfir, Dungeon Explorer [250 points]

Attributes and Secondary Characteristics.

ST 13 [30], DX 13 [60], IQ 11 [20], HT 14 [40], HP 13 [0], Per 11 [0], Will 11 [0], FP 14 [0], Speed 6.00 [-15],  Move 6 [0], Basic Lift 34lbs, Thrust 1d, Swing 2d-1, Initiative 7

Carried Weight 89lbs (Medium -2), Dodge 10, Parry 15, Block 13, HT tests 16, Move 3.

Advantages

Absolute Direction [5], Combat Reflexes [15], Extra Fit [15], High Pain Threshold [10], Luck (game time) [15], Trained by a Master [30], Weapon Master (Broadsword) [20].

Disadvantages and Quirks

Gluttony (6) [-10], Obsession (explore dungeons) (6) [-10], Selfless (12) [-5], Truthfulness (6) [-10].

Quirk 1 [-1], Quirk 2 [-1], Quirk 3 [-1], Quirk 4 [-1], Quirk 5 [-1]. All to be defined in play.

Skills

  • Combat Skills

Brawling (E) DX+1 [2]-14,  Broadsword (A) DX+5 [20]-18, Shield (E) DX+1 [2]-14.

  • Survival Skills

First Aid/TL X (E) IQ [1]-11, Hiking (A) HT-1 [1]-13, Navigation/TL X (land) (A) IQ-1 [1]-10, Observation (A) Per [2]-11, Poisons/TL X (H) IQ-2 [1]-9, Survival (Woods) (A) Per [2]-11, Swimming (E) HT [1]-14.

  • Dungeoneering Skills

Cartography/TL X (A) IQ-1 [1]-10, Climbing (A) DX-1 [1]-12, Forced Entry (E) DX [1]-13, Lockpicking/TL X (A) IQ [2]-11, Search (A) Per [2]-11, Stealth (A) DX-1 [1]-12, Traps/TL X (A) IQ [2]-11

  • Social Skills

Diplomacy (H) IQ-2 [1]-9, Merchant (A) IQ-1 [1]-10.

Equipment

1 point spent on money

Weapon

Cheap Thrusting Broadsword 2d+4 cut / 1d+4 imp $240 3lbs ST 10, Reach 1.

Shield and Armor

Medium Shield DB 2 $60 15lbs, DR/HP 7/40

Pot-Helm, skull, DR 4, $100, 5lbs
Helmet Lamp, 5y beam, 12h/1pint of oil, $100, 2lbs
Light Scale Armor, torso, DR 3, $150, 15lbs
Heavy Leather Sleeves, arms, DR 2, $50, 2lbs
Heavy Leather Leggings, legs, DR 2, $60, 4lbs
Boots, feet, DR 2*, $80, 3lbs

Inside Backpack

Quick-Release Backpack (40lbs) $300, 3lbs; Blanket, $20, 4lbs; Canteen, wood, $10, 3lbs; Compass, $50, 5lbs; Crowbar 3′, $20, 3lbs; First Aid Kit, $50, 2lbs (+1First Aid); Iron Spikes x5, $5, 2,5lbs; Lockpicks, $50, 0,1lbs; Oil, 10 pints, $20, 10lbs; Paper, 20 sheets, $20, 1lb; Personal basics, $5, 1lb; Sack (40lbs), $30, 3lbs; Scribe’s Kit, $50, 2lbs.

Money

Spent $1470, left $30coins

Weight

49lbs (armor, shield, and weapon)

+39,6lbs (backpack)

Total

88,6lbs

 

The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.

 



Versão em Português

Usando Gurps Dungeon Fantasy 1: Adventures eu criei Alarfir, um explorador solo de masmorras. Precisei fazê-lo um faz tudo já que ele não tem um grupo para apoia-lo.

Alarfir, Explorador de Masmorras [250 pontos]

Atributos e Características Secundárias.

ST 13 [30], DX 13 [60], IQ 11 [20], HT 14 [40], PV 13 [0], Per 11 [0], Vontade 11 [0], PF 14 [0], Velocidade 6,00 [-15],  Deslocamento 6 [0], Carga 17Kg, GdP 1d, GeB 2d-1, Iniciativa 7

Peso Carregado 41,3Kgs (Carga Média -2), Esquiva 10, Aparar 15, Bloqueio 13, Testes de HT 16, Deslocamento 3.

Vantagens

Hipoalgia [10], Mestre de Armas (Espada de Lâmina Larga) [20], Ótima Forma [15], Reflexos em Combate [15], Senso de Direção [5], Sorte (tempo de jogo) [15], Treinado por um Mestre [30].

Desvantagens e Peculiaridades

Gula (6) [-10], Obsessão (Explorar Dungeons) (6) [-10], Altruísmo (12) [-5], Veracidade (6) [-10].

Peculiaridade 1 [-1], Peculiaridade 2 [-1], Peculiaridade 3 [-1], Peculiaridade 4 [-1], Peculiaridade 5 [-1]. Todas serão definidas em jogo.

Perícias

  • Perícias de Combate

Briga (F) DX+1 [2]-14, Escudo (F) DX+1 [2]-14, Espada de Lâmina Larga (M) DX+5 [20]-18.

  • Perícias de Sobrevivência

Caminhada (M) HT-1 [1]-13, Natação (F) HT [1]-14, Navegação/NT X (solo) (M) IQ-1 [1]-10, Observação (M) Per [2]-11, Primeiros Socorros/NT X (F) IQ [1]-11,Sobrevivência (Florestas) (M) Per [2]-11, Venefício/NT X (D) IQ-2 [1]-9.

  • Perícias de Exploração de Masmorras

Armadilhas/NT X (M) IQ [2]-11, Arrombamento/NT X (M) IQ [2]-11, Cartografia/NT X (M) IQ-1 [1]-10, Entrada Forçada (F) DX [1]-13, Escalada (M) DX-1 [1]-12, Furtividade (M) DX-1 [1]-12, Procurar (M) Per [2]-11.

  • Perícias Sociais

Comércio (M) IQ-1 [1]-10, Diplomacia (D) IQ-2 [1]-9.

Equipamento

1 ponto gasto em dinheiro

Armas

Espada Larga em GDP, barata 2d+4 corte / 1d+4 perf $240 1,5Kg ST 10, Alc 1.

Escudo e Armadura

Escudo Médio BD 2 $60 7,5Kg, RD/PV 7/40

Celada, crânio, RD 4, $100, 2,5Kg
Lâmpada de Capacete, raio de 5m, 12h/0,5L de óleo, $100, 0,5Kg
Armadura de Escamas Leve, tronco, RD 3, $150, 7,5Kg
Mangas de Couro Reforçado, braços, RD 2, $50, 1Kg
Perneiras de Couro Reforçado, pernas, RD 2, $60, 2Kg
Botas, pés, RD 2*, $80, 1,5Kg

Dentro da Mochila

Mochila de Soltura Rápida (20Kg) $300, 1,5Kg; Básico Pessoal, $5, 0,5Kg; Bússola, $50, 2,5Kg; Cantil, madeira, $10, 1,5Kg; Cobertor, $20, 2Kg; Espigos de Ferro x5, $5, 1,25Kg;  Gazuas, $50, 0,05Kg; Kit de Escrivão, $50, 1Kg; Kit de Primeiro Socorros, $50, 1Kg (+1 em Primeiro Socorros); Óleo, 5L, $20, 2,5Kg; Papel, 20 folhas, $20, 0,5Kg; Pé-de-Cabra 1m, $20, 1,5Kg; Sacola (20Kg), $30, 1,5Kg.

Dinheiro

Gasto $1470, Sobra $30 moedas

Peso

24Kg (Arma, Armadura e Escudo)

+17,3 Kg (Mochila)

Total

41,3Kg

 

O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.

 

One thought on “Solo Adventuring 002 – Alarfir Dungeon Explorer / Aventurando Solo 002 – Alarfir Explorador de Masmorras

Leave a comment