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Fractures II – Character Creation III – Attribute and Secondary Characteristics Modules and Lenses / Fendas II – Criação de Personagens III – Módulos e Lentes de Atributos e Características Secundárias

English Version // Versão em Português

Attribute Module [80]

  • Robust [80]

You are big, strong and tough. Your strength and vitality are the apexes for ordinary people. This can be natural characteristics or you develop them through training. To compensate, your motor coordination and intelligence are average. This is a good attribute module if you want a physical character that won’t need to rely on many skills.

Attributes: ST 14 [40]; DX 10 [0]; IQ 10 [0]; HT 14 [40].

Secondary Characteristics: Damage 1d/2d; BL 39 lbs; HP 14 [0]; Will 10 [0]; Per 10 [0]; FP 14 [0]; LFP 0; Basic Speed 6.00 [0]; Basic Move 6 [0].

LFP = Long-Term Fatigue Points from GURPS After the End 1: Wastelanders.

  • Agile [80]

You excel at physical activities that don’t require brute strength, besides your vitality is above average. Recommended for characters that don’t rely on brute force, but skill and expertise. It is also good for characters that want a good response time.

Attributes: ST 10 [0]; DX 13 [60]; IQ 10 [0]; HT 12 [20].

Secondary Characteristics: Damage 1d-2/1d; BL 20 lbs; HP 10 [0]; Will 10 [0]; Per 10 [0]; FP 12 [0]; LFP 0; Basic Speed 6.25 [0]; Basic Move 6 [0].

LFP = Long-Term Fatigue Points from GURPS After the End 1: Wastelanders.

  • Intelligent [80]

You excel at intellectual or social activities, have above average will, senses and vitality. Recommended for mental or social characters or characters that need to perceive the environment around it.

Attributes: ST 10 [0]; DX 10 [0]; IQ 13 [60]; HT 12 [20].

Secondary Characteristics: Damage 1d-2/1d; BL 20 lbs; HP 10 [0]; Will 13 [0]; Per 13 [0]; FP 12 [0]; LFP 0; Basic Speed 5.25 [0]; Basic Move 5 [0].

LFP = Long-Term Fatigue Points from GURPS After the End 1: Wastelanders.

Attributes and Secondary Characteristics Lenses [60]

  • Free Lens [60]

• A total of 40 points chosen from among ST or HT +1 to +4 [10/level], DX or IQ +1 or +2 [20 or 40]. • A total of 20 points chosen from among Will or Per +1 to +4 [5/level], HP +1 to +8 [2/level], FP +1 to +6 [3/level], Basic Speed  +0.25 to +1.00 [5/level], or Basic Move +1 to +4 [5/level].

# Will, Per, HP and FP maximum level is 20; Basic Speed is 7.00 and Basic Move is 9.

  • More Robust [60]

ST +2 [20]; HT +2 [20]; HP +4 [8], FP +4 [12].

# HT+2 increases Basic Speed by 0.5  and players must adjust  it according.

  • More Agile [60]

DX +2 [40]; Basic Speed +0.5 [10]; Basic Speed +2 [10].

# DX+2 increases Basic Speed by 0.5 more than what is described above and players must adjust it according.

  • More Intelligent [60]

IQ+2 [40]; Will+2 [10]; Per +2 [10].

The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.


Versão em Português

Módulos de Atributo [80]

  • Robusto [80]

Você é grande, forte e resistente, estando no ápice de força e vitalidade esperado para pessoas comuns. Pode indicar tanto uma característica natural ou desenvolvida através de treinamento. Em compensação, você tem coordenação motora e inteligência medianas. Adequado para personagens físicos que não irão utilizar muitas perícias.

Atributos: ST 14 [40]; DX 10 [0]; IQ 10 [0]; HT 14 [40].

Características Secundárias: Dano 1d/2d; Carga 19,5 Kg; PV 14 [0]; Vont 10 [0]; Per 10 [0]; PF 14 [0]; PFL 0; Vel. Basica 6,00 [0]; Desloc. 6 [0].

PFL = Pontos de Fadiga de Longa Duração do GURPS After the End 1: Wastelanders.

 

  • Ágil [80]

Você se sobressai em atividades físicas que não necessitem de força bruta, além disso também possui uma vitalidade acima de média. Indicado para personagens que não dependem de força bruta, mas sim de perícia e habilidade, assim como personagens que dependem de tempo de resposta e velocidade.

Atributos: ST 10 [0]; DX 13 [60]; IQ 10 [0]; HT 12 [20].

Características Secundárias: Dano 1d-2/1d; Carga 10 Kg; PV 10 [0]; Vont 10 [0]; Per 10 [0]; PF 12 [0]; PFL 0; Vel. Basica 6,25 [0]; Desloc. 6 [0].

PFL = Pontos de Fadiga de Longa Duração do GURPS After the End 1: Wastelanders.

 

  • Inteligente [80]

Você se sobressai em atividades intelectuais ou sociais, tendo uma força de vontade acima da média e bons sentidos, além disso também possui uma vitalidade acima de média. Indicado para personagens mentais ou sociais ou que dependam de perceberem o ambiente a sua volta para realizarem suas atividades.

Atributos: ST 10 [0]; DX 10 [0]; IQ 13 [60]; HT 12 [20].

Características Secundárias: Dano 1d-2/1d; Carga 10 Kg; PV 10 [0]; Vont 13 [0]; Per 13 [0]; PF 12 [0]; Vel. Basica 5,50 [0]; Desloc. 5 [0].

PFL = Pontos de Fadiga de Longa Duração do GURPS After the End 1: Wastelanders.

 

Lentes de Atributos e Características Secundárias [60]

 

  • Lente Livre [60]

• Escolher 40 pontos entre ST ou HT +1 à +4 [10 à 40], DX ou IQ +1 ou +2 [20 ou 40]. Escolher mais 20 pontos entre Vontade ou Percepção +1 a +4 [5/nível], Pontos de Vida +1 a +8 [2/nivel], Pontos de Fadiga + 1 a 6 [3/nivel], Vel. Basica + 0,25 a + 1,00 [5/nivel] ou Desloc. +1 a + 4 [5/nivel].

# Níveis máximos de Vontade, Percepção, PV e PF é 20; Velocidade Básica é 7,00 e Deslocamento é 9.

 

  • Mais Robusto [60]

ST +2 [20]; HT +2 [20]; Pontos de Vida +4 [8], Pontos de Fadiga +4 [12].

Esta lente aumenta a Veloc. Básica em 0,5 devido ao aumento da HT, devendo ser ajustada pelo jogador.

 

  • Mais Ágil [60]

DX +2 [40]; Vel. Basica +0,5 [10]; Desloc. +2 [10].

Esta lente aumenta a Veloc. Básica em 0,5, além do aumento comprado acima, devido ao aumento da DX, devendo ser ajustado pelo jogador.

 

  • Mais Inteligente [60]

IQ+2 [40]; Vontade+2 [10]; Percepção +2 [10].

 

O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.

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