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Fractures II – Character Creation I – Freestyle / Fendas II – Criação de Personagem I – Estilo Livre

English Version // Versão em Português

Characters can be created freestyle with players deciding how to spend their points, or with modules developed by me.

Below are the rules for freestyle character creation. Also, when using modules they too follow those guides:

  1. Power Level: 200 points.
  2. Choose a Social Origin.
  3. Choose an Education Focus.
  4. Create a profession, based on one of the Profession Modules (Action, Mental, Face or Survivor).

Maximum values:

  1. Attributes: 120 points. The maximum value is 16. Below 10 counts as a disadvantage.
  2. Secondary Characteristics: 100 points. HP, Will, Per and FP maximum values are 20 and below attribute counts as disadvantages. Basic Speed max is 8. Basic Move is 9. We also will use Long Term Fatigue from GURPS After the End 1.
  3. Advantages/Perks: No point limit.
  4. Disadvantages: No point limit, but should stay around [-50] and [-75] points. Players need to note on their sheet Secret Disadvantage [-5].
  5. Quirks: Maximum of five.
  6. Skills: 3 x character age. Maximum skill level is 20, before any bonus from advantages/perks.

 

The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.

 



Versão em Português

Os personagens podem ser criados de forma livre com o jogador gastandos os pontos da forma que achar melhor ou com os módulos criados por mim.

Abaixo seguem as regras para a criação de personagens livres (as mesmas serão respeitadas na criação de personagens modulares):

  1. Nível de Poder: 200 pontos.
  2. Escolha uma Origem Social.
  3. Escolha um Foco Educativo.
  4. Crie uma profissão, baseada em um dos Módulos de Profissão (Ação, Mental, Social ou Sobrevivente).

Valores Máximos:

  1. Atributos: 120 pontos. O valor máximo é 16. Abaixo de 10 conta como desvantagem.
  2. Características Secundárias: 100 pontos. PV, Vontade, Percepção e PF máximos de 20 e abaixo do atributo contam como desvantagem. Velocidade Básica máxima é 8. Deslocamento é 9. Também usaremos Fadiga de Longa Duração (FLD) do GURPS After the End 1.
  3. Vantagens/Qualidades: Sem limite de pontos.
  4. Desvantagens: Sem limite de pontos, mas recomenda-se ficar entre [-50] e [-75] pontos. Os jogadores devem anotar na ficha também Desvantagem Secreta [-5].
  5. Peculiaridades: Máximo de cinco.
  6. Perícias: 3 x idade do personagem. Valor máximo de perícia é 20, antes de quaisquer bônus de perícias ou qualidades.
O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.

 

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