Devir Livraria · Fendas II · Fractures II · GURPS · Steve Jackson Games

Fractures II – Introduction / Fendas II – Introdução

English Version // Versão em Português

Fractures II is a GURPS campaign I intend to run in the following weeks. It’s a follow up adventure on a previous campaign called Fractures (who would have guessed that, right?) that I GMed during GURPS 3 edition era.

Fractures II happens in the city of Dawson, Canada, next to the Alaska frontier, during late summer (August). Dawson has around 2,000 inhabitants and was founded in 1897 during the Gold Rush. Its economy is driven by fishing (when the river is not frozen), gold veins exploration and tourism.

Dawson is a mountainous region crossed by a river with lots of forests around it. Access is by airport, river or the three highways. During winter dog sleds or snowmobile can be used too.

The average temperature is 53ºF during late summer, dropping to 41ºF in September. Annual mean is 24ºF.

All PCs must know each other and can be from Dawson or other places. They are in the city to camp, fish, commune with nature, enjoy the last summer heat and If they are lucky, see one of Dawson’s Lights (more below).

Since the Gold Rush, Dawson is famous for strange stories and events. At the Gold Rush Museum, there is a mummified human finger (stolen and returned in June 2017) and a sword made of an unknown alloy. Legend says the sword talked with the men that found it in the forest.

The Lights

Every 17 years, the Mummification Lights appear. An intense light beam flows from the forest ground at specific locations, creating sky effects similar to the Northern Lights. For one to three weeks howls can be listened in the forest and hunters can find mummified animals bodies around the beam source. Besides animals, humans have been found mummified too.

Different lights happen every 30 and 51 years, but nothing extraordinary has been recorded during those times. At 2017 there will be a conjunction of 17, 30 and 51 years lights.

The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.


Versão em Português

Fendas II é uma campanha de GURPS que eu pretendo narrar nas próximas semanas. É a continuação de uma campanha anterior chamada Fendas (quem poderia imaginar, certo?) que eu narrei durante a era do GURPS 3ª edição.

Abaixo está a informação que os jogadores sabem ao criar seus PJs.


A aventura se passa na cidade de Dawson, Canadá, próximo a fronteira com o Alaska, no final do verão (Agosto). Dawson tem em torno de 2000 habitantes, tendo sida fundada durante a corrida do ouro no Canadá em 1897. A cidade vive da pesca, exploração das jazidas de ouro e turismo. No período da aventura a temperatura média é de 12ºC, caindo para 5ºC em Setembro.

O acesso à cidade é por aeroporto e aeroporto hídrico, por três autoestradas. Durante o inverno o acesso também pode ser por trenó puxada por cachorros ou por snowmobile. O rio que cruza a cidade pode ser usado quando não está congelado.

Os personagens podem ser nativos da cidade (devendo adquirir o modelo de origem social Nativo de Dawson) ou de alguma outra localidade. Todos os personagens devem se conhecer e estão na cidade para acampar, pescar, estar em contato com a natureza, aproveitar o último calor do verão antes de retornar a temperatura média negativa anual de -4ºC e se tiverem sorte, assistir uma das luzes da cidade (mais informações abaixo).

Desde a corrida do ouro a cidade é famosa por suas histórias e acontecimentos estranhos. No Museu da Corrida do Ouro existe além de um dedo humano mumificado (roubado e devolvido em Junho de 2017) a espada falante, feita de uma liga metálica desconhecida e que dizem conversava com aqueles que a encontaram na floresta.

A cada 17 anos ocorrem as Luzes da Mumificação. Um intenso chato de luz, semelhante a aurora boreal, irrompe do chão da floresta. Durantes 1 a 3 semenas, uivos são ouvidos na floresta e corpos de animais mumificados são encontrados. Alguns caçadores também já foram encontrados mumificados nesse período. Ninguém sabe o que ocorre.

Outras luzes semelhantes surgem a cada 30 e 51 anos, mas não se sabem de nenhum evento relacionado. No ano de 2017 ocorrerá uma conjunção das luzes de 17, 30 e 51 anos.

O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.