English Version // Versão em Português
I was going to make a single post with the 150-point and 70-point versions plus analysis, but it was becoming highly cluttered and difficult to follow. So I preferred to divide the post into three separate texts.
There are a few things that need to be modified.
Water and food: I believe the need for water and food should be abstracted since we will use the Long-Term Fatigue rules. We don’t need to track how much water or food the character has; we just need to know if they have the basics to survive the day. This abstraction is something to consider.
The second thing is buying armor by parts allows for better use of money and weight, but having to keep track of different DRs for each body part may slow down the game. It’s something to be considered.
Unlike the Hulk, the primary concept for the Trader is to stay behind cover, avoiding direct combat and relying on his revolver to engage opponents from a distance. However, this approach can quickly strain his finances, as heavy reliance on firearms can be costly. Consequently, opting for armor solely for the torso is a much simpler and more economical solution compared to purchasing armor for every body part.
In his designated role of handling the group’s social interactions, the Merchant proves to be proficient. However, in combat-heavy scenarios, players might find him less engaging, as combat is not his forte.
Regarding the choice between a 70-point and a 150-point character, the 70-point Merchant can effectively fulfill his niche as the group’s charismatic spokesperson. Even with 150 points, this character is not designed for combat and should prioritize developing his social and negotiation skills.
The real test will be in the scenario example.
Versão em Português
Eu iria fazer um único post com as versões de 150 e 70 pontos mais análise, mas estava ficando altamente poluído e difícil de acompanhar. Então preferi dividir a postagem em três textos separados.
Algumas coisas que eu já percebo que precisam ser modificadas.
Água e comida: eu acredito que a necessidade deveria ser abstraída já que usaremos as regras da Fadiga de Longo Prazo não é preciso saber quanto o personagem tem de água ou comida, só é preciso saber se ele tem ou não tem o básico para sobreviver ao dia. Essa abstração é algo para ser pensado.
A segunda coisa, comprar armadura por partes permite um melhor uso do dinheiro e do peso, mas ter que acompanhar uma série de RDs diferentes para cada parte do corpo, pode deixar o jogo mais lento. É algo a ser considerado.
Diferente do Bruto, a ideia principal é que o comerciante ficará atrás de um anteparo evitando ser atingindo em combate, enquanto tenta atingir os oponentes com seu revólver. O que rapidamente irá acabar com suas financias. Dessa forma, tendo que comprar somente armadura para o torso é muito mais simples do que comprar uma armadura para cada parte do corpo.
Para a função específica que é ser o personagem que lida com os problemas sociais do grupo, ele parece estar apto. Contudo, se o jogo envolver muito combate, é possível que o jogador fique entendiado.
Novamente, em relação aos 70 pontos versus os 150 pontos, acredito que o Comerciante de 70 pontos consiga cumprir seu nicho, que é ser o rosto do grupo. Mesmo com 150 pontos, este personagem não é feito para ser um combatente.
O teste de verdade será no exemplo de cenário.
2 thoughts on “Brazil After the End: Trader 1.0 Analysis / Brasil Depois do Fim: Comerciante 1.0 Análise”