English Version // Versão em Português
To test our first iteration of the campaign, we need some characters. We will have 70 and 150-point versions to analyze if the lower version is viable for the game concept. Here is my analysis of them and what I think needs to change.
The Incredible JP, merchant, and storyteller [70]
The amazing JP, merchant, and storyteller, explore the devastated land for fame and money, but mostly for fame. And no one becomes famous without being exposed to danger. If you don’t find JP celebrating, drinking, and speaking loudly with someone, he’ll be sticking his nose where it’s not called for, searching for a good story.
Attributes: ST 10 [0]; DX 10 [0]; IQ 12 [40]; HT 11 [10]
Secondary Characteristics: Damage 1d-2/1d; BL 20 lbs; HP 10 [0]; Will 10 [0]; Per 10 [0]; FP 11 [0]; Basic Speed 5.00 [-5]; Basic Move 5 [0]; Dodge 8-1, Move 4 (5*0.8)
Advantages: Charisma 3 [15]
Disadvantages: Pacifism (Cannot Harm Innocents) [-10], Chummy [-5], Compulsive Carousing (6) [-10], Curious (6) [-10], Sense of Duty (Friends) [-5]
Quirks: [-1] Obsession: To find out the story of how the End occurred, [-1] “If you haven’t partied with me, you haven’t truly partied.”, [-1] Wishes to retire rich, controlling a caravan business, [-1] Wants to create a printed newspaper, [-1] Wants to write his memoirs.
Primary Skills
Merchant (A) IQ+2 [8]-14 | Current Affairs (Regional) (E) IQ+1 [2]-13 | Navigation (Land) (A) IQ [2]-12 |
Hiking (A) HT+1 [4]-12 | Public Speaking (A) IQ+1 [4]-16 | Diplomacy (H) IQ-1 [2]-14 |
Fast-Talk (A) IQ [2]-15 | Acting (A) IQ [2]-12 |
Secondary Skills
Carousing (E) HT+1 [2]-12 | Gambling (A) IQ [2]-12 | Scrounging (E) Per+1 [2]-13 |
Guns (Pistol) (E)F DX+3 [8]-13 | Boxing (A) DX+1 [4]-11 | Knife (E) DX+2 [4]-12 |
Background Skills
Survival (Radioactive Wasteland) (A) Per-1 [1]-11 | Area Knowledge (Any) (E) IQ [1]-12 | Climbing (A) DX-1 [1]-9 |
Sleight of Hand (H) DX-2 [1]-8 | Detect Lies (H) Per-1 [2]-11 | Fast-Draw (Ammo) (E) DX [1]-10 |
Equipment
Clothes $0, 2.2 lbs
Revolver .36, unbalanced, Damage 2d-1 pi, Acc 0, Range 120/1300, 2.75 lbs, RoF 1, Shots 6(3i), ST 10, Bulk -2, Rcl 2, $120 ($150x2x0.4), LC 5
Leather Armor (torso, groin), DR 2, $100, 11 lbs
Shoes, feet, DR 1*, $40, 2.2 lbs
Water (Clean) in plastic bottle x 3, $6, 6.6 lbs, 3L
Rations x 3 $6, 1.65 lbs
Large Backpack, Fragile, $50, 11 lbs, HT 10
Personal Basics, $5, 1.1 lbs
35 rounds, pistol, $175, 0.96 lbs
Total: 39.6 lbs, Light Load
Versão em Português
Para testarmos a nossa primeira iteração do campanha, precisamos de alguns personagens. Teremos a versão de 70 e 150 pontos para analisar se a versão menor é viável para a ideia de jogo. Aqui está a minha análise sobre os dois e o que eu acho que precisa mudar.
O Incrível JP, comerciante e contador de histórias [70]
O incrível JP, comerciante e contador de histórias, explora a terra devastada pela fama e pelo dinheiro, mas principalmente pela fama. E ninguém fica famoso se não for exposto ao perigo. Se você não encontrar JP festejando, bebendo e falando alto com alguém, ele estará metendo seu nariz onde não é chamado, em busca de uma boa história.
Atributos: ST 10 [0]; DX 10 [0]; IQ 12 [40]; HT 11 [10]
Características Secundárias: Dano 1d-2/1d; BC 10 Kg; PV 10 [0]; Von 10 [0]; Per 10 [0]; PF 11 [0]; PR 10 [0]; Velocidade Básica 5,00 [-5]; Deslocamento Básica 5 [0]; Esquiva 8-1, Deslocamento 4 (5*0,8)
Vantagens: Carisma 3 [15]
Desvantagens: Pacifismo (Incapaz de ferir Inocentes) [-10], Amigável [-5], Boemia Compulsiva (6) [-10], Curiosidade (6) [-10], Senso de Dever Amigos [-5]
Peculiaridades:[-1] Obsessão: Encontrar a história de como o Fim ocorreu, [-1] “Se você não festejou comigo, ainda não festejou de verdade”, [-1] Deseja se aposentar rico, controlando um negócio de caravanas, [-1] Quer criar um jornal impresso, [-1] Quer escrever suas memórias
Perícias Primárias
Comércio (M) IQ+2 [8]-14 | Assuntos Atuais (Regional) (F) IQ+1 [2]-13 | Navegação (Terra) (M) IQ [2]-12 |
Caminhada (M) HT+1 [4]-12 | Oratória (M) IQ+1 [4]-16 | Diplomacia (D) IQ-1 [2]-14 |
Lábia (M) IQ [2]-15 | Dissimulação (M) IQ [2]-12 |
Perícias Secundárias
Boemia (F) HT+1 [2]-12 | Jogos de Azar (M) IQ [2]-12 | Captação (F) Per+1 [2]-13 |
Armas de Fogo (Pistola) (F) DX+3 [8]-13 | Boxe (M) DX+1 [4]-11 | Faca (F) DX+2 [4]-12 |
Perícias de Antecedentes
Sobrevivência (Terra Devastada Radioativa) (M) Per-1 [1]-11 | Conhecimento do Terreno (qualquer) (F) IQ [1]-12 | Escalada (M) DX-1 [1]-9 |
Prestidigitação (D) DX-2 [1]-8 | Detecção de Mentiras (D) Per-1 [2]-11 | Sacar Rápido (Munição) (F) DX [1]-10 |
Equipamento
Roupa $0, 1Kg
Revólver .36, desbalanceada, Dano 2d-1 pa, Prec 0, Dist 120/1300, 1,25Kg, CdT 1, Tiros 6(3i), ST 10, Magnit -2, RCO 2, $120 ($150x2x0,4), NT 5
Armadura de Couro tronco, virilha, RD 2, $100, 5Kg
Sápatos, pés, RD 1*, $40, 1Kg
Água (Limpa) em garrafa pet x 3, $6, 3Kg, 3L
Rações x 3 $6, 0,75Kg
Mochila Grande, Muito Frágil, $50, 5Kg, HT 10
Básico Pessoal, $5, 0,5Kg
35 cartuchos, pistola, $175, 0,4375Kg
Total: 18Kg, Carga Leve
2 thoughts on “Brazil After the End: Trader 1.0 [70] / Brasil Depois do Fim: Comerciante 1.0 [70]”