Brazil After the End / Brasil Depois do Fim · Character Creation / Criação de Personagem · GURPS · Setting / Cenário

Brazil After the End: Hulk 1.0 Analysis / Brasil Depois do Fim: Bruto 1.0 Análise

English Version // Versão em Português



I was going to make a single post with the 150-point and 70-point versions plus analysis, but it was becoming highly cluttered and difficult to follow. So I preferred to divide the post into three separate texts.

There are a few things that need to be modified.

Water and food: I believe the need for water and food should be abstracted since we will use the Long-Term Fatigue rules. We don’t need to track how much water or food the character has; we just need to know if they have the basics to survive the day. This abstraction is something to consider.

The second thing is buying armor by parts allows for better use of money and weight, but having to keep track of different DRs for each body part may slow down the game. It’s something to be considered.

Regarding the 70-point character, he is not too far behind the 150-point version. If we think of the Brute’s role as a tank, capable of dealing and enduring damage in close combat, he seems to fulfill his purpose. Of course, with 70 points, he is only effective in what he’s designed for, while with 150 points, he starts to expand his capabilities to become, maybe not efficient, but acceptable in survival and diplomacy.

The real test will be in the scenario example.


Versão em Português


Eu iria fazer um único post com as versões de 150 e 70 pontos mais análise, mas estava ficando altamente poluído e difícil de acompanhar. Então preferi dividir a postagem em três textos separados.

Algumas coisas que eu já percebo que precisam ser modificadas.

Água e comida: eu acredito que a necessidade deveria ser abstraída já que usaremos as regras da Fadiga de Longo Prazo não é preciso saber quanto o personagem tem de água ou comida, só é preciso saber se ele tem ou não tem o básico para sobreviver ao dia. Essa abstração é algo para ser pensado.

A segunda coisa, comprar armadura por partes permite um melhor uso do dinheiro e do peso, mas ter que acompanhar uma série de RDs diferentes para cada parte do corpo, pode deixar o jogo mais lento. É algo a ser considerado.

Em relação ao personagem de 70 pontos, ele não está tão abaixo da versão de 150. Se pensarmos que a função do Bruto é atual como um tanque, capaz de causar e suportar dano em combate corpo a corpo, ele parece cumprir seu papel. Claro que com 70 pontos ele só é eficaz naquilo em que se propõem, enquanto com 150 pontos ele começa a se expandir para ser, talvez não eficaz, mas aceitável na área de sobrevivência e um pouco na diplomacia.

O teste de verdade será no exemplo de cenário.