Dungeon Psiônica · Dungeon Psionic · GURPS · Rules / Regras

Dungeon Psionic TK Grab and Dungeon Grappling / Dungeon Psiônica Agarrão TK e Dungeon Grappling

English Version // Versão em Português

The rules below refer to using Grab with TK Grab using the Dungeon Grappling rules.
1. Test DX, Judo, Wrestling, Sumo, or Telekinesis.
2. The target may try to dodge.
3. Roll GDP damage from Control Points, use TK Grab level as ST level.
4. Next turn, you can try:

a) Attack to increase Control Points.
b) Disarm the target with a skill check from 1 with -4 penalty.
c) Move the target with a Quick Dispute of TK Grab x targets ST + 4 – Control Penalty. If you win, you can move the target up to 10m (32ft) if his ST is <1/2 * TK Grab, up to 5m (16ft) if his ST is between 1/2 * TK Grab to TK Grab and 1m (3ft) if his ST is greater than TK Grab up to 1.5 * TK Grab.
d) Deal damage, test one of the skills from 1. The target may attempt to dodge (represents the target’s crush resistance), deals 1d damage for every 3 Control Points spent.
e) Choke, as above, but needs to grab the neck, causes 1PF, damage, or both.
f) Knockdown, a Quick Dispute of TK Grab x the skills on 1 or the ST of the target. If the TK Grab user wins, he chooses whether the target is kneeling, sitting, or lying down.



Versão em Português

As regras abaixo se referem para usar Agarrar com Agarrão TK usando as regras do Dungeon Grappling.
1. Teste de DX, Judô, Luta Livre, Sumô ou Telecinese.
2. O alvo pode tentar se esquivar.
3. Jogue GdP dano de Pontos de Controle, use  o nível de Agarrar TK como o nível de ST.
4. No turno seguinte pode tentar:

  • a) Atacar para aumentar os Pontos de Controle.
  • b) Desarmar o alvo, com um teste das perícias em 1 com redutor de -4.
  • c) Mover o alvo, com uma Disputa Rápida de nível de Agarrão TK x ST do alvo + 4 – penalidade de controle. Se vencer, pode deslocar o alvo até 10m se a ST dele for < 1/2*Agarrão TK, até 5m se a ST dele for entre 1/2*Agarrão TK até Agarrão TK e 1m se a ST dele for maior do que Agarrão TK até 1,5*Agarrão TK.
  • d) Causar dano, testar uma das perícias em 1. O alvo pode tentar se esquivar (representa a resistência do alvo ao esmagamento), causa 1d de dano para cada 3 Pontos de controle gastos.
  • e) Esganar, como acima, mas precisa agarrar o pescoço, causa 1PF, dano, ou ambos.
    f) Derrubar, uma Disputa Rápida de Agarrão TK x as perícias em 1 ou a ST do alvo. Se o usuário de Agarrão TK vencer, ele escolhe se o alvo está ajoelhado, sentado ou deitado.

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