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Fractures II – Character Creation X – Modular Skills – Educational Focus / Fendas II – Criação de Personagens X – Perícias Modulares – Foco Educativo

English Version // Versão em Português

Educational Focus

Besides a Social Origin module, characters must also choose an Educational Focus. Those are secondary skill groups (with 2 points spent on each skill) that describes what the character decided to learn while growing up.

Physical Focus [10]

Description: Throughout your teenage years, you devoted yourself to develop your physique through sports and martial arts.

Secondary Skills: Chose five from Bicycling, Brawling and Jumping , all (E) DX+1 [2]; Climbing, Sports (any) and Throwing, all (A) DX [2]; Acrobatics, Karate and Judo, all (H) DX-1 [2]; Swimming (E) HT+1 [2]; Hiking, Lifting and Running, all (A) HT [2]; Breath Control (H) HT-1 [2].

Mental Focus [10]

Description: Throughout your teenage years, you devoted yourself to learn different sciences.

Secondary Skills: Chose five from Hobby Skill (any) (E) DX+1 ou IQ+1 [2]; Games e Computer Operation/TL8, both (E) IQ+1 [2]; Writing, Speed-Reading, Research/TL8 and Teaching, all (A) IQ [2]; Engineer (any specialty)/TL8, Philosophy, History, Law (any specialty), Linguistics, Literature, Mathematics/TL8, Meditation, Psychology, Computer Programming/TL8, Chemistry, Sociology and Theology, all (H) IQ-1 [2]; Biology/TL8, Physics/TL8 and Computer Hacking/TL8, all (VH) IQ-2 [2].

Foco Social [10]

Description: You grew up being the center of all attention and the joy of the parties.

Secondary Skills: Chose five from Dancing and Fire Eating, both (A) DX [2]; Sleight of Hand (H) DX-1 [2]; Current Affairs (Popular Culture) and Savoir-Faire (High Society), both (E) IQ+1 [2]; Acting, Merchant, Writing, Photography/TL8, Gambling, Fast-Talk, Leadership, Streetwise, Public Speaking, Group Performance, Poetry, Politics, all (A) IQ [2]; Artist (any), Musical Composition, Diplomacy, Musical Instrument (any), Ventriloquism, all (H) IQ-1 [2]; Carousing and Singing, both (E) HT+1 [2]; Sex Appeal (A) HT [2]; Body Language (A) Per [2]; Detect Lies (H) Per-1 [2]; Intimidation (A) Will [2].

General Focus [10]

Description: You grew up preparing to deal with everyday situations, people, and with your environment. The amount of skills modifies this group to background skills rather than secondary skills.

Secondary Skills: • Chose one from Carousing (E) HT [1]; Diplomacy (H) IQ-2 [1]; Fast-Talk (A) IQ-1 [1] or Interrogationo (A) IQ-1 [1]. • Chose one from Observation (A) Per-1 [1]; Scrounging (E) Per [1] or Search (A) Per-1 [1]. • Chose one from Savoir-Faire (any) (E IQ [1] or Streetwise (A) IQ-1 [1]. • Chose one from Driving/TL8 (car or motorcycle) (A) DX-1 [1] or Riding (Horses) (A) DX-1 [1]. • Chose one from Climbing (A) DX-1 [1]; Hiking (A) HT-1 [1]; Stealth (A) DX-1 [1]; First Aid (E) IQ [1] and Gestures (E) IQ [1]. • Chose one of the abose skills and spend one more point on it.


The material presented here is my original creation, intended for use with the
GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.


Versão em Português

Foco Educativo

Os focos educativos são grupos de perícias secundárias (com 2 pontos gastos em cada perícia) que descrevem o que o personagem decidiu se dedicar a aprender enquanto crescia.

Foco Físico [10]

Descrição: Ao longo da adolescente você se dedicou a desenvolver seu físico através de esportes e artes marciais.

Perícias Secundárias: Escolher cinco dentre: Briga, Ciclismo e Salto, todas (F) DX+1 [2]; Arremesso, Escalada e Esporte (qualquer), todas (M) DX [2]; Acrobacia, Caratê e Judô, todas (D) DX-1 [2]; Natação (F) HT+1 [2]; Caminhada, Corrida e Levantamento, todas (M) HT [2]; Controle da Respiração (D) HT-1 [2].

Foco Mental [10]

Descrição: Ao longo da adolescência você se dedicou aos estudos de diferentes ciências.

Perícias Secundárias: Escolher cinco dentre: Perícias de Passatempo (qualquer) (F) DX+1 ou IQ+1 [2]; Jogos de Entretenimento e Operação de Computadores/NT8, ambas (F) IQ+1 [2]; Escrita, Leitura Dinâmica, Pedagogia e Pesquisa/NT8, todas (M) IQ [2]; Engenharia (especializar)/NT8, Filosofia, História, Jurisprudência (especializar), Linguística, Literatura, Matemática/NT8, Meditação, Psicologia, Programação de Computadores/NT8, Química, Sociologia, Teologia, todas (D) IQ-1 [2]; Biologia/NT8, Física/NT8 e Hacking de Computador/NT8, todas (MD) IQ-2 [2].

Foco Social [10]

Descrição: Você cresceu sendo o centro das atenções e a alegria das festas.

Perícias Secundárias: Escolher cinco dentre: Dança e Engolidor de Fogo, ambas (M) DX [2]; Prestidigitação (D) DX-1 [2]; Assuntos Atuais (Cultura Popular) e Trato Social (Alta Sociedade), ambas (F) IQ+1 [2]; Atuação, Comércio, Escrita, Fotografia/NT8, Jogos de Azar, Lábia, Liderança, Manha, Oratória, Performance em Grupo, Poesia, Política, todas (M) IQ [2]; Artista (especializar), Composição Musical, Diplomacia, Instrumento Musical (especializar), Ventriloquismo, todas (D) IQ-1 [2]; Boêmia e Canto, ambas (F) HT+1 [2]; Sex Appeal (M) HT [2]; Linguagem Corporal (M) Per [2]; Detecção de Mentiras (D) Per-1 [2]; Intimidação (M) Vontade [2].

Foco Generalista [10]

Descrição: Você cresceu se preparando para lidar com a maioria das situações cotidianas, com as pessoas e com o seu ambiente. A quantidade de perícias modifica este grupo para perícias de antecedentes ao invés de perícias secundárias.

Perícias de Antecedentes: • Escolher uma dentre: Boêmia (F) HT [1]; Diplomacia (D) IQ-2 [1]; Lábia (M) IQ-1 [1] ou Interrogatório (M) IQ-1 [1]. • Uma dentre: Observação (M) Per-1 [1]; Catação (F) Per [1] ou Procurar (M) Per-1 [1]. • Uma dentre: Trato Social (qualquer) (F) IQ [1] ou Manha (M) IQ-1 [1]. • Uma dentre: Condução/NT8 (carro ou moto) (M) DX-1 [1] ou Cavalgar (Cavalos) (M) DX-1 [1]. • Todas de: Escalada (M) DX-1 [1]; Caminhada (M) HT-1 [1]; Furtividade (M) DX-1 [1]; Primeiros Socorros (F) IQ [1] e Mimica/Pantomima (F) IQ [1].Escolher uma perícia das listadas acima para aumentar em um nível gastando um ponto.

O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.

 

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