Character Creation · Criação de Personagem · Fendas II · Fractures II · GURPS

Fractures II – Character Creation VIII – Freestyle Skills / Fendas II – Criação de Personagens VIII – Perícias Livres

English Version // Versão em Português

The following list is copied from Kromm’s forum post (GURPS Line Editor). Also, a similar list can be found at GURPS DF1.


.Skills that every character should have:

  • One of:
    • Carousing, Diplomacy, Fast-Talk, or Interrogation (to make NPCs talk);
    • Observation, Scrounging, or Search (to find stuff);
    • Driving or Riding;
    • Savoir-Faire or Streetwise (to deal with social situations).
  • All of:
    • Climbing, Hiking, and Stealth “The party is only as good at these things as its worst party member”;
    • First Aid;
    • Gesture.

Skills that every action character should have:

  • Axe/Mace, Broadsword, Knife, Shortsword, or Staff;
  • Beam Weapons, Bow, Crossbow, or Guns; 
  • Boxing, Brawling, or Karate;
  • Forced Entry;
  • Holdout;
  • Judo, Sumo Wrestling, or Wrestling;
  • Throwing.

As suggested by Kromm, all characters should have the following skills on this campaign.

• Naturalist, Running, Survival (Mountains or Woods), Tracking, Urban Survival.
The material presented here is my original creation, intended for use with the GURPS system from Steve Jackson Games. This material is not official and is not endorsed by Steve Jackson Games.
GURPS is a registered trademark of Steve Jackson Games, and the art here is copyrighted by Steve Jackson Games. All rights are reserved by SJ Games. This material is used here in accordance with the SJ Games.
GURPS is published in Brazil by Devir Livraria.


Versão em Português

A lista a seguir foi copiada deste post no forum feito por Kromm (o Editor de GURPS). Uma lista similar também pode ser encontrada no GURPS DF1


.
Perícias que todo personagem deveria ter:

  • Uma dentre:
    • Boêmia, Diplomacia, Lábia ou Interrogatório (para fazer os NPCs falarem);
    • Observação, Catação ou Procurar (encontrar itens/pistas).
    • Cavalgar ou Dirigir;
    • Trato Social ou Manha (lidar com seu ambiente social).
  • Todas dentre:
    • Escalada, Caminhada, Furtividade (o grupo é tão bom quanto o menor NH do grupo nessas três);
    • Primeiros Socorros;
    • Mímica/Pantomima (se comunicar por sinais).

Perícias que todo personagem de ação deveria ter:

  • Machado/Maça, Espada de Lâmina Larga, Faca, Espada Curta ou Cajado (a maioria das armas improvisadas ou de fácil acesso cai nestes grupos);
  • Armas de Feixe, Arco, Besta ou Armas de Fogo (as armas de combate à distância mais comum ao período de jogo);
  • Boxe, Briga ou Karate (perícias para combate desarmado);
  • Entrada Forçada (arrombar portas à força);
  • Ocultamento (esconder armas);
  • Judô, Sumô ou Luta Livre (perícias para agarrar em combate);
  • Arremesso.

Como sugerido por Kromm, todos os personagens deveriam ter as perícias abaixo nesta campanha.

Corrida, Naturalista, Rastreamento, Sobrevivência (Montanhas ou Floresta Temperada), Sobrevivência Urbana.
O material apresentado aqui é minha criação original para uso com o sistema GURPS da Steve Jackson Games. O material não é oficial e não é endossado pela Steve Jackson Games.
GURPS é marca registrada da Steve Jackson Games e a arte apresentada aqui é marca registrada da Steve Jackson Games. Todos os direitos são reservados pela SJ Games. Este material está em acordo com as regras de postagem da SJ Games.
GURPS é publicado no Brasil pela Devir Livraria.
Advertisements

One thought on “Fractures II – Character Creation VIII – Freestyle Skills / Fendas II – Criação de Personagens VIII – Perícias Livres

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s